پرش به محتوا
خانه » وبلاگ » علت وکیوم کردن کولر گازی اسپیلت|آموزش وکیوم کردن کولرگازی اسپیلت

علت وکیوم کردن کولر گازی اسپیلت|آموزش وکیوم کردن کولرگازی اسپیلت

آموزش وکیوم کردن کولرگازی اسپیلت

وکیوم کردن کولر گازی یکی از مراحل نصب کولر گازی است و در تعمیرات کولر گازی نیز مانند رفع نشتی کولر گازی و یا تعویض کمپرسور کولر گازی کاربرد دارد.تعمیرکاران باید از این دستگاه استفاده کرده و ما در این آموزش طرز کار با وکیوم و نگهداری از پمپ وکیوم را با هم مرور مینماییم.

پمپ وکیوم چیست؟

قبل از اینکه در مورد پمپ وکیوم صحبت کنیم باید بدانیم که هوا و رطوبت داخل سیکل تبرید باعث خرابی سیستم کولر گازی میشود.بوسیله پمپ وکیوم این هوا و رطوبت را خارج میکنیم.

مدت زمان وکیوم کردن کولر گازی

بهترین زمانی که باید برای وکیوم کردن کولرگازی اسپیلت در نظر بگیریم ۴۵ دقیقه است زیرا در این زمان کاملا هوا و رطوبت از سیکل ما خارج میشود.معمولا در هنگام نصب کولرگازی اسپیلت برای خارج کردن هوا و رطوبت از داخل لوله ها باید از پمپ وکیوم استفاده نماییم.


برای وکیوم کردن از چه دستگاهی استفاده کنیم(پمپ وکیوم یا کمپرسور)

گاهی اوقات بعضی از تعمیرکارن بجای استفاده از پمپ وکیوم از کمپرسورهای یخچال برای وکیوم کردن استفاده میکنند که این کار کاملا اشتباه و غیر قانونی و غیر استاندارد است زیرا کمپرسور شاید بتواند هوای داخل سیکل کولر گازی را تخلیه کند ولی نمیتواند رطوبت داخل کولر گازی را خارج کند و همین رطوبت بمرور زمان میتواند برای کولر گازی مشکل ساز شده و حتی منجر به سوختن کمپرسور کولر گازی شود.

تعویض روغن پمپ وکیوم

قانونا بازاء هر ۱۰۰ ساعت کارکرد پمپ وکیوم باید روغن پمپ وکیوم را تعویض کنیم ولی تعمیرکاران ما در شرکت آرمان تهویه هنگامی که روغن پمپ وکیوم تیره میشود روغن پمپ را زودتر از موعد مقرر تعویض میکنند تا پمپ وکیوم صدمه نبیند.

مطالعه بیشتر:  ارورهای کولر گازی اسپلیت وست پوینت WESTPOINT

برای تعویض روغن پمپ وکیوم کولر گازی پیچ زیر پمپ وکیوم را باز کرده و بعد از تخلیه کامل روغن مجددا پیچ را بسته و روغن جدید را داخل پمپ میریزیم.

مانند تصویر زیر

 


قدرت پمپ وکیوم

میزان قدرت پمپ وکیوم را بر اساس کاری که میخواهیم انجام دهیم در نظر میگیریم مثلا برای چیلر پمپ وکیوم قویتری نسبت به کولر گازی در نظر میگیریم ولی مجاز نیستیم از پمپ وکیوم قویتر برای کولر گازی استفاده کنیم زیرا امکان تبخیر روغن کولر گازی هست.

آموزش وکیوم کردن کولرگازی اسپیلت

برای وکیوم اسپیلت باید از گیج استفاده نماییم،شیلنگ زرد گیج را به پمپ وکیوم وصل مینماییم و شیلنگ آبی را به پمپ وکیوم وصل مینمائیم.
در صورتیکه بخواهیم لوله های مسی کولرگازی و پنل را وکیوم نمائیم باید شیرهای کولرگازی بسته باشد ولی درصورت وکیوم کل سیستم کولرگازی باید شیرهای کولرگازی باز باشد.هنگامی که مانند تصویر زیر عقربه گیج ما به زیر صفر رفت بمعنی تخلیه کامل هوا میباشد ولی برای تخلیه کامل رطوبت باید زمان زیادتری بگذرد.از پمپ وکیوم میتوانیم برای تشخیص نشتی کولر گازی نیز استفاده کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *