پرش به محتوا
خانه » وبلاگ » آشنائی با گاز R410a،آموزش شارژ گاز کولرگازی با گاز R410a

آشنائی با گاز R410a،آموزش شارژ گاز کولرگازی با گاز R410a

مبرد R410a

یکی دیگر از مبردهای بی خطر برای لایه ازن و محیط زیست R410A با ترکیبی از دو گاز ( R32 (50% و ( R125 (50% می باشد. گاز R410 یک ترکیب HFC طراحی شده برای کاربردهای یا برنامه های جدید نسبت به R22 میباشد و نسبت به مبردهای دیگر در فشارهای بالاتر عمل میکند و کارکرد بهتری دارد.

رنگ کپسول گاز R410a همانگونه که در تصویر مشاهده میفرمایید صورتی رنگ است و این نکته به تعمیرکار در تشخیص کپسولها کمک زیادی مینماید.

این مبرد دارای ظرفیت سرما سازی و خنک کنندگی بالایی است و قابلیت انتقال حرارتی مطلوبی داشته و در مبدلهای حرارتی کوچک نیز کاربرد فراوان دارد.

شارژ گاز کولر گازی با گاز R410a

قبل از اینکه اقدام به شارژ گاز کولرگازی نمایید حتما به پلاک دستگاه کولرگازی اسپیلت دقت فرمایید معمولا برندهای کولرگازی که با گاز R410 کارمیکنند والف بزرگتری داشته و نیاز به تبدیل شارژ گاز ۴۱۰ دارند ولی در مواردی دیده شده این موضوع رعایت نشده.
در تصویر زیر تبدیل شارژ گاز R410a را مشاهده میفرمایید که این تبدیل به شیلنگهای گیج شما متصل میشود.

رعایت ایمنی در هنگام شارژ گاز با R410a

در هنگام کارکزدن با کپسول مبرد R410a دقت نمایید که بدلیل اینکه کپسول برعکس است و مبرد بصورت مایع میباشد امکان سوختن پوست دست تعمیرکار کولرگازی در موقع بازکردن شیلنگ گیج وجود دارد و حتما منجر به تاول زدن پوست سرویسکار کولرگازی اینورتر میشود پس باید اینکار را خیلی سریع انجام بدهید.


قیمت کپسول گاز R410a

بدلیل وارداتی بودن کپسول گاز کولرگازی نمیتوان قیمت دقیقی برای این مبرد اعلام کرد زیرا با نوسانات دلار در بازار ایران قیمت این مبرد نیز تغییر میکند ولی معمولا قیمت این مبرد در حال حاضر در بازار ایران گرانتر از مبرد R22 میباشد وعلت آنهم میتواند ترکیبی بودن این نوع مبرد باشد البته با افزایش کولرهای گازی اینورتر و ممنوع شدن مبرد r22 میتوان امیدوار بود که قیمت گاز R410 نیز کاهش یابد.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل