پرش به محتوا
خانه » وبلاگ » راه اندازی، تعمیر و سرویس سیستم گرمایش کولر گازی اسپلیت

راه اندازی، تعمیر و سرویس سیستم گرمایش کولر گازی اسپلیت

راه اندازی و تعمیر سیستم گرمایش کولر گازی اسپلیت در زمستان یکی از مسائل مهم در امر خدمات نصب کولر گازی اسپیلت میباشد که دغدغه اکثر افرادی است که از گرمایش کولر گازی استفاده مینمایند و ما ذر ابتدا به روشهای تشخیص کولرهای سرد از کولر های سرد و گرم و سپس سرویس سیستم گرمایش کولر گازی و تعمیر سیستم گرمایش کولر گازی میپردازیم.

راه اندازی گرمایش کولر گازی

آیا کولر گازی شما حالت گرمایش دارد؟

یکی از مواردی که شما در هنگام خرید کولر گازی باید به آن دقت فرمائید قابلیتهای کولر گازی است که یکی از این امکانات میتواند سیستم گرمایش کولر گازی باشد ولی نگران نباشید زیرا اکثر کولرهای گازی که جدیدا تولید میشوند قابلیت گرمایش را دارا بوده ولی باز هم در موقع خرید کولر گازی اسپیلت از فروشنده سوال فرمائید. برای تشخیص کولرهای گازی سرد خالی از کولر های گازی سرد و گرم بهترین گزینه پلاک دستگاه کولر گازی است که معمولا روی کولر های سرد و گرم کلمه گرمایش HEAT درج شده است. گاهی اوقات بر روی ریموت کنترل کولر گازی شما عکس خورشید و یا کلمه گرما وجود دارد ولی کولر گازی شما روی حالت گرما نمیرود ، در این مواقع امکان دارد کولر گازی شما فقط سرد خالی است و یا دستگاه نیاز به تعمیر سیستم گرمایش کولر گازی دارد.

مزیت استفاده از سیستم گرمایش کولر گازی اسپلیت

در مواقعی که شما در محلی که سکونت دارید از سیستم گرمایش پکیج و یا بخاری و یا شومینه استفاده نمیکنید ، مجبور به استفاده از کولر گازی هستید و راحت ترین راه برای گرمایش مطلوب استفاده از سیستم گرمایش کولر گازی است.

راه اندازی گرمایش کولر گازی در زمستان

قبل از آموزش راه اندازی سیستم گرمایش کولر گازی اسپیلت حتما تاکید میکنیم که از وجود آپشن گرمایش در کولر گازی خود مطمئن شوید و بعد از آن ریموت کولر گازی را در حالت خورشید یا گرما قرار داده و سپس دما را روی ۳۰ درجه سانتیگراد تنظیم نموده و کولر گازی را روشن نمائید. تقریبا ۳ دقیقه تا شروع بکار گرمایش کولر گازی طول خواهد کشید پس نگران نباشید و اگر بیشتر از ۱۰ دقیقه طول کشید و کولر گازی شما گرما نداد برای تعمیر سیستم گرمایش کولر گازی با مرکز مجاز تعمیر کولر گازی تماس بگیرید.

نحوه کارکرد سیستم گرمایش کولر گازی اسپیلت

سیستم گرمایش کولر گازی دقیقا عکس سیستم سرمایش کولر گازی اسپلیت است و تغییر حالت کولر گازی از حالت سرمایش به حالت گرمایش توسط شیر چهار طرفه یا شیر برقی کولر گازی انجام میشود.

مراحل تنظیم گرمایش کولر گازی اسپلیت

برای تنظیمات گرمایش میتوانید در بخش آموزش ریموت کنترل کولر گازی در سایت آرمان تهویه کاملا توجیه شوید ولی توضیح مختصر اینکه دستگاه باید روی حالت گرما و دمای ۳۰ قرار گیرد.

بهترین دما برای گرمایش کولر گازی

دمای آسایش در حالت گرمایش کولر گازی تعریف نشده زیرا به سلایق افراد بستگی دارد ولی معمولا بهترین دما برای گرمایش کولر گازی اسپیلت بین ۲۶ تا ۳۰ درجه سانتیگراد است و این دما را میتوانید با ریموت کنترل تنظیم نمائید.

مطالعه بیشتر:  تعمیر کولر گازی پنجره ای،سرویس کولر گازی پنجره ای

تعمیر سیستم گرمایش کولر گازی

نحوه تنظیم گرمایش کولر گازی به کمک ریموت کنترل

گاهی اوقات شما روی ریموت کنترل کولر گازی خود حالت گرمایش ندارید ولی کولر گازی شما دارای سیستم گرمایش است و بالعکس این قضیه هم ممکن است اتفاق افتاده یعنی کولر گازی سرد خالی است ولی ریموت کنترل سرد و گرم است که در این مواقع باید ابتدا از دارا بودن سیستم گرمایش در کولر گازی مطمئن شویم و سپس اقدام به خرید ریموت کولر گازی و تنظیمات کولر گازی نمائیم. دستگاه را روی حالت هیت ( گرما ) قرار داده و سپس با تنظیمات دما از دستگاه گرمای مطلوبی دریافت میکنیم

فیلم آموزش راه اندازی گرمایش کولر گازی اسپلیت

در این فیلم نحوه راه اندازی گرمایش کلیه برندهای کولر گازی را ملاحظه میفرمائید و این نکته را بدانیم که کارکرد کلیه ریموت کنترل های کولر گازی مشابه است.
مثلا تنظیم گرمایش کولر گازی اجنرال ، ال جی ، سامسونگ ، جنرال ، تراست ، هیتاچی ، میتسوبیشی ، شارپ ، هایسنس ، سوپرا ، بوتان ، ایران رادیاتور ، گری و تمام برندها یکسان است.

 

میزان مصرف برق کولر گازی در حالت گرمایش

متاسفانه مصرف برق کولر گازی در حالت گرمایش کمی بیشتر از حالت سرمایش است و همین امر باعث شده اکثرا از سیستم گرمایش کولر گازی در زمستان کمتر استفاده نمایند ولی در مواقعی که هیچ سیستم گرمایشی نداریم مجبور به استفاده از گرمایش کولر گازی هستیم.

تعمیر سیستم گرمایش کولر گازی اسپیلت توسط تعمیرگاه تخصصی در تهران

هنگامی که کولر گازی شما دچار مشکل میشود حتما با مرکز مجاز تعمیر کولر گازی تماس گرفته تا علاوه بر کاهش هزینه تعمیر کولر گازی از قطعات اصلی کولر گازی استفاده میشود. تشخیص عیب خرابی سیستم گرمایش کولر گازی کمی دشوار تر از تشخیص عیب سیستم سرمایش کولر گازی است زیرا تعمیرکار کولر گازی باید هر دو سیستم سرمایش و گرمایش را با هم تعمیر وراه اندازی نمایند.

تنظیم حالت گرمایش اسپلیت

علت کار نکردن گرمایش کولر گازی

گاهی اوقات کولر گازی را روی گرمایش قرار میدهیم ولی کولر گازی کار نمیکند که علت این مشکل موارد زیر است :

  • کمبود گاز کولر گازی اسپیلت

مهمترین علت خرابی گرمایش کولر گازی و کار نکردن گرمایش اسپلیت کمبود گاز است زیرا در سیکل گرمایش کولر گازی نیز باید گاز بصورت کافی وجود داشته باشد. معمولا فشار گاز کولر گازی در سیکل گرمایش اسپیلت باید بالاتر از فشار گاز کولر گازی در حالت سرمایش باشد

  • خرابی شیر چهار طرفه کولر گازی

بیشترین مشکل در سیکل گرمایش کولر گازی اسپیلت خرابی شیر برقی کولر گازی یا همان شیر چهار راه کولر گازی است که تعمیرکار کولر گازی در هنگام تعمیر گرمایش کولر گازی و برای تعویض شیر چهار طرفه کولر گازی دستمزد بالائی دریافت خواهد کرد که علت این امر دشواری تعویض شیر چهار طرفه میباشد. آموزش تعویض شیر چهار طرفه کولر گازی یکی از موارد آموزش تعمیر کولر گازی در مرکز فنی حرفه ای میباشد.

  • خرابی برد کولر گازی اسپیلت

اگر برد کولر گازی مشکل داشته باشد فرمان به شیر برقی نرفته و سیستم گرمایش فعال نمیشود که این مشکل معمولا کمتر اتفاق می افتد ولی دور از انتظار نیست. برق فرمان کولر گازی را هم هنگام تعمیر گرمایش کولر گازی حتما چک فرمائید

  • خرابی کمپرسور کولر گازی

همانند سیستم سرمایش کولر گازی که اصلی ترین کار را کمپرسور انجام میدهد در سیستم گرمایش نیز این امر صدق میکند و اگر کمپرسور اسپیلت شما معیوب باشد تعمیر سیستم گرمایش کولر گازی مستلزم تعویض کمپرسور میباشد. تست کمپسور کولر گازی باید قبل از تعویض دقیق و توسط تعمیرکار ماهر کولر گازی انجام شود.

  • خرابی سنسورهای کولر گازی اسپیلت

معمولا خرابی سنسور پایپ کولر گازی یکی از موارد تعمیراتی گرمایش کولر گازی است. علت کار نکردن فن کولر گازی در حالت گرمایش معمولا خرابی سنسور پایپ کولر گازی است که در مواردی هم علت ارور دادن کولر گازی در حالت گرمایش همین امر است.

  • برق کولر گازی مشکل دارد

افت ولتاژ برق یکی از مواردی است که در هنگام تعمیر گرمایش کولر گازی باید تعمیرکار کولر گازی اقدام به بررسی آن نموده و این امر توسط دستگاه یا ابزار ولتمتر انجام میشود.

مطالعه بیشتر:  کد خطاهای کولر گازی اسپیلت اینورتر گری GREE

علت گرم نبودن باد کولر گازی در حالت گرمایش

یکی از دلایل کم شدن گرمای کولر گازی کمبود گاز است شاید تعجب نمایید ولی کولر گازی برای گرمایش هم نیازمند گاز کافی است و سیستم گرمایش حساس تر از سیستم سرمایش است در بحث کمبود گاز.

علت روشن نشدن گرمایش کولر گازی

یکی از دلایل روشن نشدن کولر گازی در حالت گرمایش را باید نداشتن آپشن گرمایش در کولر گازی دانست و مشکل بعدی را باید کمبود گاز و خرابی برد کولر گازی و … دانست.

تعویض شیر چهار طرفه کولر گازی جهت گرمایش

برای تعمیر سیستم گرمایش اسپیلت گاهی اوقات نیاز به تعویض شیر چهارطرفه داریم که این کار بسیار دشوار است و البته باید تعمیرکار کولر گازی بسیار حرفه ای باشد تا بتواند تشخیص عیب را بدرستی انجام بدهد و اینکار نیاز به ابزار خاص نیز دارد و قبل از هر کاری ابتدا سرویسکار کولر گازی باید گیج خود را به کولر گازی متصل نماید.

سرویس گرمایش کولر گازی

موارد خرابی سیستم گرمایش کولر گازی اسپیلت

موارد خرابی گرمایش کولر گازی را قبلا در علت های کار نکردن گرمایش ذکر کردیم ولی تعمیرکار کولر گازی برای تشخیص مشکل خرابی گرمایش کولر گازی باید دقت و تجربه کافی داشته باشد.

راه اندازی و تعمیر سیستم گرمایش کولر گازی تمامی برندها

شرکت آرمان تهویه مرکز مجاز خدمات کلیه برندهای کولر گازی در کلیه نقاط تهران میباشد و برندهای زیر در اولویت کاری میباشند:

  • تنظیم گرمایش کولر گازی ال جی

برای راه اندازی گرمایش کولر گازی ال جی ابتدا سرویس اول فصل کولر گازی ال جی را انجام داده و سپس اقدام به اینکار نمائید.

  • تنظیم گرمایش کولر گازی جنرال

هزینه راه اندازی گرمایش کولر گازی جنرال را از مرکز مجاز سرویس کولر گازی و نمایندگی جنرال درخواست نمائید تا به دستگاه شما صدمه ای وارد نشود.

  • تنظیم گرمایش کولر گازی اسپلیت سامسونگ

برای تعمیر گرمایش کولر گازی سامسونگ حتما با تعمیرکار مجاز کولر گازی سامسونگ تماس گرفته تا هزینه تعمیرات کولر گازی سامسونگ کاهش چشمگیری داشته باشد.

  • تنظیم گرمایش کولر گازی اجنرال

یکی از برندهای معتبر و با کیفیت در بازار کولر گازی ایران بدون شک کولر گازی اجنرال است و برای راه اندازی گرمایش کولر گازی اجنرال حتما از ریموت کنترل کولر گازی اجنرال استفاده نمایید و این کار را هیچوقت بصورت دستی از روی پنل انجام ندهید.

  • تنظیم گرمایش اسپلیت هایسنس

برای سرویس گرمایش کولر گازی هایسنس در فصل پائیز اقدام نموده تا برای فصل زمستان دچار مشکل نشوید. هزینه تعمیر گرمایش کولر گازی هایسنس به قطعات مصرفی و تخصص تعمیرکار کولر گازی اسپلیت هایسنس بستگی دارد.

  • تنظیم گرمایش کولر گازی گری

اگر شما هم از برند گری استفاده میکنید برای راه اندازی و سرویس گرمایش کولر گازی اسپیلت گری حتما از سرویسکار مجاز کولر گازی گری درخواست خدمات نمائید تا دستگاه اسپیلت شما صدمه ندیده و با کمترین هزینه خدمات انجام شود.

مطالعه بیشتر:  جابجایی کولر گازی اسپلیت و آموزش جمع کردن گاز کولرگازی

استفاده از سیستم گرمایش کولر گازی

سرویس سیستم گرمایش کولر گازی اسپیلت

قبل از راه اندازی سیستم گرمایش کولر گازی در ابتدای فصل پائیز و یا زمستان حتما با مرکز مجاز سرویس کولر گازی تماس گرفته تا سرویسکار کولر گازی اقدام به سرویس فوری کولر گازی نماید.

آموزش سرویس سیستم گرمایش کولر گازی

برای سرویس گرمایش کولر گازی اسپلیت ابتدا سرویسکار کولر گازی با دستگاه کارواش اقدام به شستشوی کندانسور کولر گازی نموده و سپس فیلترهای کولر گازی اسپیلت را با آب و بدون مواد شوینده شسته و در انتها دستگاه کولر گازی را در حالت سرمایش راه اندازی کرده تا تست گار نماید.

  • شارژ گاز کولر گازی برای راه اندازی سیستم گرمایش کولر گازی

در صورتیکه کولر گازی کمبود گاز داشته باشد هرگز گرما نداده و امکان صدمه دیدن کولر گازی بسیار زیاد است. تعمیر سیستم گرمایش کولر گازی بسیار تخصصی و کمی سخت تر از تعمیر سیستم سرمایش کولر گازی است.

  • هزینه سرویس و راه اندازی سیستم گرمایش کولر گازی اسپلیت

معمولا هزینه سرویس اول فصل کولر گازی به تعداد کولرهای گازی بستگی دارد و ربطی به ظرفیت کولر گازی ندارد و هزینه سرویس سیستم گرمایش کولر گازی برای سیستم گرمایش با هزینه شارژ گاز کولر گازی متفاوت است و مجزا محاسبه میشود.

دیدگاه ها

    1. با سلام
      هزینه تعمیرات گرمایش کولر گازی اسپلیت به نوع مشکل دستگاه بستگی دارد لطفا برای کارشناسی خرابی سیستم گرمایش کولر گازی با شماره ۰۹۱۲۵۰۴۲۹۰۲ تماس بگیرید

    1. با سلام
      هزینه تعمیرات گرمایش کولر گازی اسپیلت به نوع مشکل کولر گازی شما بستگی دارد و برای راهنمایی بیشتر لطفا با شماره ۰۹۱۲۵۰۴۲۹۰۲ تماس بگیرید.

    1. با سلام
      علت خرابی گرمایش کولر گازی اسپیلت شما باید توسط تعمیرکار کولر گازی بررسی شود لطفا با دفتر شرکت آرمان تهویه در غرب تهران با شماره ۴۴۲۳۹۷۴۱ یا شماره مستقیم تعمیرکار کولر گازی در شهرک غرب ۰۹۱۲۵۰۴۲۹۰۲ تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *