پرش به محتوا
خانه » وبلاگ » عیب یابی کولر گازی(قسمت دوم)|آموزش عیب یابی برق کولر گازی اسپیلت

عیب یابی کولر گازی(قسمت دوم)|آموزش عیب یابی برق کولر گازی اسپیلت

عیب یابی کولر گازی (قسمت اول) را نیز مطالعه فرمائید.

آموزش عیب یابی برق کولر گازی

قبل از اینکه مبحث برق کولر گازی را و رفع عیب برق کولر گازی را با هم شروع کنیم حتما به این نکته اشاره نمائیم که تعمیرکار کولر گازی حتما باید دوره های تخصصی برق را پشت سر گذاشته تا بتواند براحتی تعمیرات فوری کولر گازی را براحتی انجام بدهد.

رعایت نکات ایمنی در زمان تعمیرات برق کولر گازی

متاسفانه گروهی از افراد بعلت تعمیرات خودسرانه کولر گازی جان خود را از دست داده اند پس این آموزشها صرفا جهت تعمیرکار مجاز کولر گازی است و از تعمیر خودسرانه اسپیلت جدا خودداری نمائید.تعمیرکار کولر گازی قبل از اینکه کارهای برق کولر گازی را انجام بدهد حتما از ایمن بودن مسیر برق کولر گازی مطمئن شود یعنی از وجود فیوز و سیمهای استاندارد اطمینان حاصل نموده تا در صورت بروز مشکل،برق اصلی را سریعا قطع نماید.

سعی کنید با لباس خیس کارهای برق کولر گازی را به هیچ عنوان انجام ندهید.کارهای تعمیرات برق کولر گازی را حتما با حضور همکارتان انجام بدهید تا در صورت بروز اتفاق،نیروی کمکی در کنار شما حضور داشته باشد.

علت آتش گرفتن کولر گازی اسپیلت

همانگونه که در تصویر مشاهده میفرمائید همکاران ما در شرکت آرمان تهویه با حضور سریع در محل با تصویر بدی برخورد نمودند و پس از بررسی کارشناس کولر گازی اسپیلت،متوجه شدیم علت آتش گرفتن کولر گازی اسپیلت،استفاده از کنتاکتور بی کیفیت و سیم کشی نازک بوده است.علت داغ شدن سیمهای کولر گازی نیز امپر کشیدن بیش از حد کولر گازی است.

مطالعه بیشتر:  ارورهای کولر گازی جنرال error general air conditioner

نقشه برق کولر گازی اسپیلت

متاسفانه در برخی از موارد مانند تصویر بالا،نقشه برق کولر گازی شما سوخته است و دیگر باصطلاح نمیتوان تقلب کرد در این موارد تعمیرکار باتجربه کولر گازی ما سیم کشی را بخوبی و با رعایت استاندارد و قطعات با کیفیت کولر گازی مجددا در سریعترین زمان ممکن انجام میدهد.یکی دیگر از دلایل سوختن سیم کشی کولر گازی را میتوان شل بودن اتصالات سیم ها و یا ترمینال کولر گازی ذکر کرد.

طریقه عیب یابی برق کولر گازی

در برخی از موارد علت مشکلات برقی کولر گازی نوسان برق میباشد که به برد کولر گازی صدمه میزند.در مباحث قبلی علت روشن نشدن اسپیلت را با هم بررسی نمودیم و گفتیم که برای تشخیص عیب برق کولر گازی حتما از مولتی متر استفاده مکینیم نه فازمتر زیرا فازمتر تنها فاز را نشان میدهد و امکان قطع بودن سیم نول نیز بسیار زیاد است.

برق اصلی کولر گازی اسپیلت

معمولا برق کولرهای گازی تکفاز (۲۲۰ ولت) است ولی در بعضی از موارد برق سه فاز (۳۸۰ ولت) میشود.ضخامت سیم کولر گازی در هنگام نصب اسپیلت بسیار مهم است و این نکته را حتما نصاب کولر گازی باید بداند که ضخامت سیم نول با فاز باید برابر بوده و حتما از کابل استاندارد استفاده نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *