پرش به محتوا
خانه » وبلاگ » عیب یابی کولر گازی (قسمت سوم) سوالات متداول کولر گازی|علت خاموش شدن ناگهانی کولر گازی اسپیلت

عیب یابی کولر گازی (قسمت سوم) سوالات متداول کولر گازی|علت خاموش شدن ناگهانی کولر گازی اسپیلت

عیب یابی کولرگازی اسپیلت

تعمیر کولرگازی یک تخصص است و گاهی اوقات تعمیرکار کولرگازی با وجود اینکه کلیه دوره های آموزش تعمیرات تخصصی کولرگازی را در مراکز فنی حرفه ای پشت سر گذاشته است بازهم در تشخیص درست عیب یابی کولرگازی دچار تردید میشود.
علت این امر چیزی نیست جز علتهای مختلف برای یک عیب در کولرگازی .اکنون با هم پیرو مباحث قبلی که با هم داشتیم میخواهیم به گروهی دیگر از مشکلات کولرگازی بپردازیم.
مباحث قبلی ما:
عیب یابی کولرگازی (قسمت اول)
عیب یبای کولرگازی (قسمت دوم)


سوالات متداول کولرگازی اسپیلت

این مباحث مخصوص تعمیرکاران کولرگازی است و تعمیرکولرگازی توسط افراد غیر متخصص امکان صدمات مالی و جانی را در برخواهد داشت.

 

علت خاموش شدن ناگهانی کولرگازی

۱- معیوب بودن برد کولرگازی

گاهی اوقات هنگامی که کولرگازی شما روشن است خودبخود خاموش میشود معمولا مشکل این امر معیوب بودن برد کولرگازی است.تعمیرکار برد کولرگازی برای تعمیرات تخصصی برد باید برد را به تعمیرگاه کولرگازی در تهران منتقل کرده و پس از تعمیر برد کولر گازی مجددا در محل قبلی نصب و راه اندازی کولرگازی را بخوبی انجام میدهد.

۲- معیوب بودن کمپرسور کولرگازی

گاهی اوقات کمپرسور کولرگازی شما میخواهد استارت کند ولی بدلیل جام بودن کمپرسور و گیرپاژ بودن کمپرسور استارت نمیشود بهمین خاطر کمپرسور آمپر کشیده و کولرگازی خاموش میشود.

علت آمپرکشیدن کمپرسور کولرگازی

۱- خرابی خازن کولرگازی
۲- استفاده از خازن با ظرفیت نامناسب جهت کولرگازی
۳- مشکلات مکانیکی کمپرسور
۴- افت ولتاژ برق کولرگازی
۵- سیم کشی نامناسب کولرگازی

۳- مشکلات برق کولرگازی

یکی دیگر از دلایل خاموش شدن کولرگازی افت ولتاژ کولرگازی است زیرا برای راه اندازی کمپرسور کولرگازی ما به ولتاژ ۲۲۰ ولت نیاز داریم.یکی از دلایل افت ولتاژ کولرگازی اسپیلت را میتوان سیم کشی طولانی جهت کولرگازی دانست.برای تشخیص افت ولتاژ کولرگازی اسپیلت باید از مولتی متر استفاده نماییم و در هنگام استارت کمپرسور هم باید آمپر کمپرسور کولرگازی را اندازه گیری نمائیم.

مطالعه بیشتر:  راه اندازی، تعمیر و سرویس سیستم گرمایش کولر گازی اسپلیت

دیدگاه ها

  1. سلام خسته نباشید
    کولر ۲۴۰۰جنرال به طور منظم هر ۴۰دقیقه بعد از کار خاموش میشه،و چندبار در شب باید بلند شیم و دوباره روشنش کنیم،یک هفتس همینه.

    1. با سلام
      احتمالا به دستگاه کولر گازی تایم داده اید و در غیر اینصورت برد کولر گازی شما به مشکل خورده است.

  2. سلام. کولر گازی سامسونگ سری آ. کیو. دارم. چندروزیه خودبه‌خود بعد از روشن کردن، خودش خاموش می‌شه و دیگه تا روشنش نکنی روشن نمی‌شه. دفعه بعد که روشنش کنی زودتر از قبل، خودش دوباره خاموش می‌شه. تا اینکه دیگه تا روشنش کنی سریع خاموش می‌شه. باددهی و خنک‌کنندگیش عادیه. فیلتر پنل رو هم تمیز کرده‌ام و فرقی نکرده. به‌نظرتون مشکل از کجاست؟

    1. با سلام
      احتمالا کولر گازی سامسونگ شما دچار مشکل برد شده است لطفا با خدمات پس از فروش سامسونگ تماس بگیرید.

  3. کولر گازی گری در بوشهر نصب کردم ظهر از ساعت ۱۲ تا ۱۶بعد ظهر خود به خود کولر خاموش و علامتE1 در صفحه کولر نوشته میشود لطفا علت را بگویید
    با تشکر

  4. با سلام
    کولر گازی ۲۴۰۰۰ اجنرال گرفتم به تازگی، برق ورودی به دستگاه حدود ۱۸۰ ولت میباشد ولی دستگاه روشن میشود و مشکل سرمایش ندارد به نظر شما با این ولتاژ ایرادی به دستگاه وارد نمیشود؟

    1. با سلام
      متاسفانه افت ولتاژ بزرگترین دشمن کولر گازی است حتما بعدا به مشکل برخورد خواهید کرد لطفا اصلاح شود.

  5. با سلام، کولر گازی ۳۰ هزار بکو تو شیراز نصب کردم، یه کم زیاد آمپر میکشه، ظهرها هم هر نیم ساعت فیوز میپره البته شبها و صبحها مشکلی نداره، به نظرتون مشکلش چیه، ممنون

    1. با سلام
      نصب فیوز مناسب برای کولرگازی از اصول نصب کولر گازی است لطفا به نوع فیوز دقت فرمایید .

  6. سلام مرسی از وبسایت جامع شما
    اسپیلت ۳۲سامسونگ چندوقته کار میکنه سرد میشه باز خاموش میشه بعد چند دقیقه خودش روشن میشه گازش چک شده ترموستاتش سالمه خستم کرده.کمککککککک

    1. با سلام
      احتمال زیاد دستگاه شما مشکل بردی دارد.با تعمیرکار مجاز کولر گازی سامسونگ در شهر خودتان تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *